Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
X Széria képes leírás - BMW.tlap.hu
részletek »

X Széria - BMW.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: bmw.tlap.hu » X Széria
Keresés
Találatok száma - 10 db
X6 menetróba

X6 menetróba

Vajon kinek van szüksége egy olyan autóra, ami alul hobbiterepjáró, felül kupé, de valójában egy luxusszedán? A BMW szerint sok amerikainak, ezért a kedvükért elkészítették az X5 alapjaira a vadonatúj X6-ost. Persze ha már elkészült, Európában is elkezdik az értékesítését. A BMW kommunikációs szakemberei az X6 bemutatóján rengetegszer hangsúlyozták, hogy új kategóriát hoztak létre a járművel, a szabadidős-kupét, amit ők SAC-nak, azaz Sport Activity Coupénak neveztek el. Pusztán a forma alapján ez nem teljesen igaz, mert már a Ssangyong is készített valami hasonlót nemrég Actyon néven, igaz a két autó tudása között legalább akkora a távolság, mint Dél-Korea és Amerika között. Azért Amerikát hoztam föl, mert az X6 az X5-höz hasonlóan Spartanburgban, Dél-Karolinában készül, az Egyesült Államokban. Biztosan állíthatom, hogy a fotókon nem jön át az autó igazi hangulata, élőben sokkal brutálisabb minden ma ismert szabadidő-autónál, a Cayenne-t és a Hummert leszámítva. Óriási, legalább 19 colos kerekeken gördül, de a magyarországi bemutatón főleg 20 colos felnikkel szerelt példányok voltak, elöl 275/40-es, hátul 315/35-ös sportgumikkal.

X6 tycoon

X6 tycoon

A német tunerek megint munkálkodtak, és a tavaly november elején, akkor még név nélkül bemutatott koncepciójuk már meg is vásárolható. Természetesen, ezalatt csak az optikai- és a teljesítménynövelő csomag értendő, az autót mindeninek magának kell szolgáltatnia. A Hamann Tycoon Widebody név alatt elérhető szett bármely BMW X6-osra telepíthető, a külső mellett az autó belső tere és annak erőforrása is átalakításban részesül a kúra során. Az autó külseje a legszembetűnőbb, az optikai csomag azonban majdnem teljes egészében megegyezik a tavalyi bemutatódarabbal. Apróbb különbségek természetesen vannak az utcára szánt változatok esetén, mégpedig annyi, hogy a korábban látott első lökhárítót több légbeömlő-nyílással látták el, és integráltak bele még egy sor LED-es világítást, ezen kívül az autó minden eleme megegyezik a korábbi verzióhoz képest. Szembetűnő változtatás a Tycoon esetében a korábban fekete-fehér fényezés visszafogottabb megjelenése. A többi alkatrész, a küszöbök és hátul a két szárny már mind ismerős, ezekhez az alkotók nem nyúltak hozzá. A teljesen felszerelt karosszéria 6 centivel szélesíti ki a gyári X6-ost, és 40 mm-rel ülteti közelebb a földhöz.

X3 2.0d teszt

X3 2.0d teszt

Ja, az teljesen rendben van. Doktor úr biztos olvasta anno az "Egy fogadás naplója" című cikket a Vezess.hu-n. Két éve a háromliteres dízelmotorral teszteltük, már akkor nagyon tetszett. Ez most a kétliteres "kis" dízel, és ez is nagyon érdekes. - Eddig is volt kétliteres változat, nem? Ez valami új? - Igen, most ez már erősebb, 177 lóerős, nyomatékosabb is, ráadásul kevesebbet fogyaszt, mint előtte, és alacsonyabb a károsanyag-kibocsátása is. "Csak" 172g szén-dioxidot ereszt ki magából kilométerenként. Ezzel még mindig nem közelíti meg az európai autógyártók által (önkorlátozásként) vállalt 140g/km értéket, de legalább már valami. A többi ilyen nagytestű még ennél is rosszabb. - Én nem értem ezt a CO2-hisztériát. Miért nem a nitrogén-dioxidokat, a szén-monoxidot és a mocsok kormot üldözik? Ha ezzel foglalkoznának, egyből lenne hely a Korányiban. Színre fújták a műanyagot - Mit is mondott Doktor úr, milyen autós kérdéssel akart keresni? - Azon gondolkozom, hogy beruházok valami masszívabb autóba. Tudja, a praxis megkívánja.

X3 3.0sd teszt

X3 3.0sd teszt

A BMW X3 modellfrissítésének leglényegesebb újdonsága kétségkívül a dupla turbós dízelmotor megjelenése volt. A 3.0sd magabiztosan vágtázó csatalóvá változtatja az egyébként békés szabadidős terepjárót. A dupla turbótöltős dízelmotor megjelenése osztatlan sikert aratott a BMW-nél. Elsőként az 5-ös sorozatban vezették be, ahol egy csapásra népszerű lett. A korábbi kedvenc 530d helyett már a magyar piacon is a legtöbben az 535d kivitelt rendelték meg a széles kínálatból. A nagytestű 5-öst is jól hajtotta a bitang erőforrás, de aztán az egy számmal kisebb 3-as sorozatba is beépítettek a derék dízelmotort, melyet, ha lehet, még sebesebben vitte. A 335d menetpróbája során magunk is meggyőződtünk róla, hogy az autó az álló helyzet és a végsebesség közt nagyjából bármilyen fordulatról képes jelentősen az ülésbe préselni, és látványos teljesítménye ellenére sem büntetett nagy fogyasztással. Mindössze egyetlen kívánságunk lett volna, a jobb tapadást és kedvezőbb állórajtot biztosító összkerékhajtás, ám az xDrive nem rendelhető a 335d modellekhez.

X5 4.4i totalcar teszt

X5 4.4i totalcar teszt

Vannak olyan autók, amiket úgy összeraknak, hogy az ember egyáltalán nem azt nézi, mi jó és mi rossz bennük, hanem erőszakosan keresi a fogást, hogy végre beleköthessen valahol. A BMW X5 egy közülük. Egy X5 olyan hosszú mint egy Ötös, olyan széles mint egy Hetes, és olyan magas mint a kettő együtt. Na jó, a mondat utolsó része természetesen nem igaz, de így frappáns. Pontos magassága 1747 mm, aminek két következménye van. Az egyik, hogy Kareem Abdul Jabbar és exkosaras barátai biztosan vettek kettőt-hármat maguknak a nagy fejtér miatt; a másik, hogy a BMW büszkén mesélheti világszerte, hogy az általuk tervezett batár alaktényezője kategóriájához képest kifejezetten alacsony, 0,36. Először egy kicsit viszolyogtam tőle. Lapos, könnyű, puritán, nyersségéről híres-hírhedt sportkocsim után úgy éreztem magam a hatalmas X5 míves belsejében, mintha farmernadrágban és trikóban estem volna be valami fogadásra a német nagykövetségen. A beltér kellemes, de modoros. Az anyagok természetesen jó minőségűek, a bőrülések és a bőrkormány szépek, de az egész olyan szürke, semmit sem tudnék külön kiemelni.

X5 4.8i teszt

X5 4.8i teszt

Hibát az új X5-ösön találni, mégis egy technikai remekműhöz hasonlítható leginkább. Óriási test, könnyed mozgás, és ez mégsem a Nagy fogyás című műsor. A legerősebb V8-as BMW X5-öst próbáltuk ki. Léteznek olyan tárgyak, amelyek egyszerre több korosztályból, nemtől függetlenül rengeteg szimpatizánssal bírnak. Mint a rántott hús sült krumplival. Ilyen a BMW X5-ös is. Egy benga nagy terepjáró, városi használatra, amelyik erőt sugároz, tiszteletet parancsol, vagy épp félelmet kelt. Gyakorlatilag egyetlen racionális érv sem hozható fel mellette, de ha valami lenyűgözi az embert, akkor magasról tesz az ilyesmire. Inggel nyakkendővel lehet elegáns, farmerrel, kardigánnal lehet sportos, bőrdzsekivel és kopasz fejjel lehet rémisztő. Az X5-ös uniszex, ugyanúgy jól áll a nagymamáknak, mint a fiatal lányoknak. Gyors és biztonságos. Lehet vele sportosan menni, és lehet borzasztóan kényelmesen. Ezer arca van a szörnynek - mondhatnák az ellenzői, tegyük hozzá, jogosan. Az X5-ös feleslegesen hatalmas, zabálja a benzint, ontja a káros anyagot, és gyűri az aszfaltot. Mégis szeretik, bálványozzák.

X3 3.0d teszt

X3 3.0d teszt

Ennek az autónak piszok jó a motorja, a váltója, kiváló a futóműve, remek a féke, roppant kényelmes és belül nagyon szép, terepen is elboldogul, élmény vezetni, a többi közlekedő pedig szemmel láthatóan tiszteli. Mégis jobban kéne a legtöbb másik BMW. 10 évvel ezelőtt, valahol a nem is olyan távoli Németországban: Hans és Jürgen egy krigli Gösser felett beszélgetnek a honi autógyártás jövőjéről. A népmárkákat hosszasan kitárgyalták már, így végül a BMW-re terelődik a szó. A korsók ürülnek, a képzelet egyre vadabbul szárnyal: röpködnek a levegőben az M betűk, a CSL változatok, a turbós motorok, a bivalyerős roadsterek és a pezsgőhűtős-ágyékmasszírozós luxusautók, melyek felárért akár át is tudják majd ugrani az előttük haladó autót, ami belvárosi dugóban és autópályán egyaránt hasznos lehet. A korsók tovább ürülnek, ezzel egyenes arányban egyre vadabb ötletek hangzanak el német barátaink szájából, majd az este vége felé, már erősen illuminált állapotban Jürgen megkérdezi Hanstól: 'der Hansi, figgyejjé má', szerinted valami Bömbi terepjáró nem lesz, tudod a Merciról azt monggyák hogy ilyet akar, hukk'.

X6 xDrive 35d teszt

X6 xDrive 35d teszt

Sportos szabadidőautóból kívánt kupét készíteni a BMW az X6-tal, ami komolyabb kihívás annál, mint elsőre hallatszik. A matematikusoknak nem sikerült a kör négyszögesítése, lássuk, hogy a bajoroknak összejön-e? A kör négyszögesítésének kérdése évszázadokon keresztül foglalkoztatta a matematikusok generációjának tucatjait. Nem csoda, hiszen ez tipikusan egy olyan kérdés, ami elsőre ha nem is egyszerűnek, de mindenképpen megoldhatónak tűnik, tévedésünkre pedig csak akkor jövünk rá, amikor jobban belemélyedünk. A három nevezetes ókori szerkesztési probléma egyikére annyi - később megbukó - megoldási javaslat érkezett, hogy a Francia Akadémia már a XVIII. század végén kapacitáshiányra hivatkozva nem fogadott el ilyen tárgyú dolgozatot. Később kiderült, hogy a feladat - legalábbis euklédeszi szerkesztéssel - megoldhatatlan, de rendhagyó módon mai napig sokan próbálkoznak bebizonyítani ennek ellenkezőjét. Most a BMW is hasonlóval próbálkozott, az X6 ugyanis állítólag egyesíti a SUV-ot, a sportautót és a kupét. Az X6 első blikkre az az autó, aminek az ég egy adta világon semmi értelme nincs.

X1 xDrive28i

X1 xDrive28i

A BMW X1 hathengeres benzinmotorral és három négyhengeres dízellel kapható majd októbertől Magyarországon. A BMW X1 xDrive28i legnagyobb teljesítménye 190 kW/258 LE. A BMW X1 sDrive18d pedig hátsókerék-hajtásával és 5,2 literes átlagos üzemanyag-fogyasztásával, illetve kilométerenként 136 gramm széndioxid-kibocsátásával gazdaságosan módon kínálja a vezetés spontán élményét. A három részre osztott, dőlésszögében is állítható hátsó üléstámla révén a csomagtartó térfogata 420-ról egészen 1350 literesre bővíthető. A BMW X1 funkcionalitását számos különféle rakodóhely fokozza, az opcióként kapható panoráma üvegtető pedig még bőségesebb térérzetről gondoskodik.

Hirdetés
X1 Concept

X1 Concept

Miközben a világ feszülten figyel, és már számolja a napokat az X1-es frankfurti bemutatójáig, a BMW lipcsei üzemében szeptember elsején megkezdődött a tömeggyártás. Egyelőre még nem túl nagy a "tömeg", de az első bemutató-páldányokat már az elkövetkező napokban, hetekben megkapják a (német) márkakereskedések. A gyári előzetes szerint "Európába" október 24-én érkezik. Bár autó még nincs, a szalonokban máris megkezdődött az előértékesítés. Állítólag olyan nagy az érdeklődés, hogy Lipcsében szeptemberben különműszakokat indítanak a várható kereslet kielégítésére. A gyárban eddig két műszakban, a hét öt napján naponta 730 autó készült - az 1-es sorozat minghárom modellje, a háromajtós, a kupé és a cabrio -, de amikor felszökött a kereslet, 3-as sedan is legördült a gyártósorról. Ez a gyártási profil bővült most a napi 75 darab X1-essel és ezért kellett beindítani szombatonként a különműszakot. (Régen ennek olyan szép neve volt: "Kommunista szombat". Most nosztalgiázhatnak az egykori ossi dolgozók, mert az év végére a BMW már napi 300 darab gyártását tervezi!).

Tuti menü