Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Története képes leírás - BMW.tlap.hu
részletek »

Története - BMW.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: bmw.tlap.hu » Története
Keresés
Találatok száma - 9 db
Évfordulók

Évfordulók

A jó dolgok hármasával jönnek - tartja a német, és lehet ebben valami igazság, legalábbis a BMW példája ezt bizonyítja! 2006-ban egyszerre három kerek évfordulót, születésnapot ünnepel a német konszern, ráadásul mindhárom modell fontos mérföldkőnek számított a gyár történelmében. 40, 30, 20: vagyis, ahogy a koruk mutatja, még csak youngtimerek. Legidősebb közülük az 1966-ban piacra dobott 2 sorozat, amely újraértelmezte a sportos limuzinok fogalmát. A középső fivérben a 6-os Coupét tisztelhetjük, melynek első példányait 1976-ban ismerhette meg a közönség - Genfben. Hozzájuk képest még csak kiscsikó' korában jár az M3-as, amely 1986-ban tűnt fel először az utakon, valamint a versenypályán. Egyébként hasonlóan a legfiatalabb bajorhoz, a másik két BMW is gyakori látogatója volt a versenypályáknak, ezért nem csoda, hogy koruk ellenére meglehetősen fittek!

A BMW sikersztori - a 3-as sorozat rövid története

A BMW sikersztori - a 3-as sorozat rövid története

A sikersztori 1975-ben, a müncheni Olimpiai Stadionból indult el, itt mutatta be a BMW az új 3-as sorozatot. A sportos karakterű, 2 ajtós limuzin új fejezetet nyitott a BMW gyár történtében, a forradalmi elrendezésű, vezetőorientált cockpit például máig érezteti a hatását a bajor gyár design-filozófiájában.

Márka történet

Márka történet

A BMW elődje az 1913-ban Karl Rapp által megalapított Rapp Motorenwerke GmbH volt. Először 1917 áprilisában változtatták nevüket BMW GmbH-ra (kft.), majd egy évvel később a részvénytársasági formára váltva, BMW AG-ra. Az első üzletvezető 1942-ig Franz Josef Popp volt. A fiatal cégben Max Friz, a törekvő mérnök hamar nevet szerzett magának: 1917-ben repülőgépek számára fejlesztett olyan motort, melynek révén a magasban tapasztalt teljesítményveszteség csökkent. Ez a konstrukció annyira jól vizsgázott, hogy a porosz katonai igazgatás 2000 db-ot rendelt belőle. 1919. június 17-én egy BMW Illával elérték a 9760 méteres magassági világrekordot, de az első világháború végével és a versailles-i békeszerződés aláírásával mintha a cég vége is elérkezett volna: utóbbi ugyanis öt évre megtiltotta, hogy a BMW egyetlen akkori termékét, a repülőgépmotorokat Németország területén gyártsák. 1922-ben a főrészvényes, Camillo Castiglioni elhagyta a céget és magával vitte a BMW név jogait. A Bajor Repülőgépgyárhoz ment (Bayerische Flugzeugwerke, BFW).

A roadsterek története

A roadsterek története

A stílus és divat változik, a tartalom viszont állandó: a BMW roadsterek átértelmezték az autó korai definícióját és a kényelmes közlekedési eszközből igazi élvezeti cikket alkottak. Az 1934 májusában rendezett Berlini Motor Show-n bemutatott BMW 315/1 koncepciója és hathengeres motorja az egész márka jövőbeni formáját meghatározta. A korszakalkotó roadster szelleme a közelmúltban bemutatott új BMW Z4-esben él tovább.

Sokak kedvenc márkája és annak története

Sokak kedvenc márkája és annak története

a BMW 1905-ben jelent meg elöször ami nagy érdeklödést keltett a nagy riválissal szemben a FORD-dal 1905-ben a BMW kiadta elsö modelljét amit nagy sikerrel adtak ki! nagy riválisa a FORD illetve a FIAT kapart az elsöbségért! azonban a BMW elkövetett akkor egy hibát amivel lecsuszott a FORD mögé, mégpedig ez a hatalmas ára volt! a FORD átvette a vezetést a T- MODELLEL és 1930-ig a legkedveltebb automodell volt! több mint 10 000 000-példányt adtak el belöle! aztán jött a 2.világháboru ahol a BMW-ket már csak motorként vették észre,hisz az autok gyártása kudarcba fulladt! sokáig nem is gyártottak autot csak motorbiciklit! azonban az áttörés éve 1950-ben kiadták az ujj modelleket méghozzá több tipusban! teherautokat és személygépkocsikat gyártottak le abban az évben.

Az autómárka története a kezdetektől napjainkig

Az autómárka története a kezdetektől napjainkig

A manapság elegáns limuzinjairól ismert német márka története bővelkedett fordulatokban, és többször került nagyon nehéz helyzetbe. Bár talán meglepő lehet, a gyár eleinte nem foglalkozott autókkal, és csak manapság azonosítják a közúti járművekkel a márka nevét. A múlt század elejére nyúlik vissza a történet kezdete. Az Ausztriában 1913-ban alapított Rapp Motorenwerke repülőgépmotorokat gyártott, de hamar kiütközött az, hogy az alapító nem képes megfelelően kontrollálni a cége tevékenységét. Ezért Max Friz lett a főtervező, míg Franz Josef Popp a cég menedzsere, és 1917 júliusától a Münchenbe költöztetett cég a Bayerische Motorenwerke GmbH (BMW) nevet vette fel. Gustav Otto, a négyütemű belsőégésű motort feltaláló Nikolaus August Otto fia céget alapított szintén 1913-ban, ahol repülőgépeket gyártott. Gustav Otto maga is repült, egyike volt az aviatika úttörőinek Németországban, így természetes volt számára az, hogy hobbijából megélhetése lett. A Bajorországban, München közelében felépült gyár termékei nem lettek sikeresek, és ezért a nehéz helyzetbe került céget felvásárolták, és Bayerische Flugzeugwerke AG (BFW) néven működött tovább.

A keletnémet BMW

A keletnémet BMW

A második világháború utáni keletnémet autógyártás története a legkisebb mértékben sem tűnik rejtélyesnek; a DKW gyökerekből táplálkozó Wartburg és Trabant autók csak a közelmúltban koptak ki - sajnos - az útjainkról. Persze a sztori azért nem ilyen egyszerű.

Veterán BMW márkatörténet a VeteránParkon

Veterán BMW márkatörténet a VeteránParkon

BMW - Oldtimer BMW autók, BMW motorok a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát! A BMW története 1917-ben kezdődött, amikor Max Fritz személyében új főmérnök csatlakozott a repülőmotorok gyártásával foglalkozó Rapp-Motorgyárhoz. Fritz magával hozta álmát, egy olyan repülőmotor terveinek képében, amely minden eddiginél magasabbra képes eljutni. A koncepció sikeresen meg is valósult, és segítségével elérték az addig elképzelhetetlen 9760 méteres magassági rekordot. A gyár 1917. július 17-én változtatta nevét Bayerische Motoren Werke-re, amivel együtt a Rapp fekete sakkfigurás logóját leváltotta a mai napig apróbb változásokkal használt kék-fehér logó. A közhidelemmel ellentétben azonban a BMW emblémája nem egy forgásban lévő repülőgép propellert imitál, s így nem is a múltra utal (a kék fehér szín a bavariai zászló színeit idézi).

BMW a kezdetektől napjainkig

BMW a kezdetektől napjainkig

A Mindenjogsi. Szakportálon megjelent BMW a kezdetektől napjainkig című cikk betekintést enged számunkra a már kultikussá vált BMW márka nem mindennapi történelmébe. Részesei lehetünk, hogyan vált egy repülőgépmotorokat gyártó cég a világ egyik legelismertebb autó -és motorgyárává. Miként változott meg többször is a nagyvállalat neve és miként sikerült átvészelniük a szűkösebb esztendőket a világháború során. A cikkben sok érdekes fotó is felbukkan az akkori modellekről, illetve a cég jövőbeli terveiről.

Tuti menü