Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Sport és F1 képes leírás - BMW.tlap.hu
részletek »

Sport és F1 - BMW.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: bmw.tlap.hu » Sport és F1
Keresés
Találatok száma - 9 db
Pintér Motorsport Egyesület

Pintér Motorsport Egyesület

Bemutatkozás 1995. évben saját egyesületet alakítottam Pintér Motorsport Egyesület néven. Nyolc futam került megrendezésre. Az egyesület két BMW M 3-as versenyautóval állt rajthoz. Az egyik egy általunk épített Gr. A. csoportos autó. Én egy gyári DTM BMW M3-as S csoportos versenyautóval versenyeztem, és ezzel az összesített harmadik helyet értem el nagyon szoros küzdelemben. Az év végi értékelésben a dobogós harmadik helyezés az enyém, Móczár Péter és Cserkúti József után. Egyesületünk elhatározta, hogy új tipusú versenyautót épít, a 2007-es évadra. Az alábbi képen látható BMW M3-as versenyautókat építünk, amivel a Magyar Bajnokság futamain és a környező országokban rendezett Közép-Európai Zóna Kupa versenyein indulunk.

Formel 2

Formel 2

BMW Formula 2 History In racing, BMW is usually recalled for a long and illustrious run of outstanding touring cars or as engine suppliers, above all for F2 and F1. The forerunner of most F2 engines, and more distantly the F1 turbo, was introduced as a 1.5-litre road car unit in 1962; among its racing derivatives, the M12 2-litre F2 engine was the category's mainstay for a decade, with more than 500 being made between 1973 and 1981. The company's own first F2 ventures had come ealier, in1967 stemming from an entry into hill climbing with an adapted F1 Brabham in 1966. That car was powered by a 2-litre engine with the notoriously unreliable Apfelbeck radial-valve head. For the F2 that came into force in 1967 a 1.6-litre version was devised and used in Lola T100 chassis run by John Surtees' Lola team. These cars had a white and blue colour scheme, carried BMW badges and scant evidence of Lola origins. Hahne (BMW) appeared in twelfth place on the 1967 F2Champion- ship table.

Forma 1 Hírmagazin

Forma 1 Hírmagazin

A megbízhatatlan motorok miatt büntetés vár a BMW pilótáira: A BMW Sauber mindkét pilótája nehéz helyzetbe került, mivel Robert Kubica és Nick Heidfeld is idei nyolcadik motorját fogja használni Szingapúrban. Az Olasz Nagydíj időmérőjén a lengyel és a német versenyző autójában is meghibásodott a BMW erőforrás, a gyári vizsgálatok pedig mindkét motort alkalmatlannak találták a további használatra. 'A monzai időmérőn történteket a szelepvezérlés minőségi hibája okozta, ami azt jelenti, hogy egyik motort sem tudjuk újra bevetni. Mindkét versenyző a spái versenyen használt motorral ment Monzában, így az idény hátralevő részére egy-egy új és több használt erőforrás marad mindkettőjük számára. A legfőbb kérdés most az, hogy ezek elegendőek lesznek-e.Amennyiben nem, kénytelenek leszünk felhasználni a kilencedik motort is, ami viszont tíz rajthelyes büntetést von maga után'- adott információt a BMW motorhelyzetéről Mario Theissen csapatfőnök az autosport.com-on.

Mark Webber

Mark Webber

Mark Alan Webber (Queanbeyan, Új-Dél-Wales, Ausztrália, 1976. augusztus 27. - ) ausztrál autóversenyző, jelenleg a Red Bull Racing Formula-1-es csapatának tagja. 2002 óta versenyez a sportágban, eddig hét teljes idényt teljesített. Legjobb összetettbeli eredménye a 2005-ben elért tizedik helyezés. A pályán a száraz 2009-es Német Nagydíjon elért győzelem a legjobb eredménye. A Formula-1 előtt ark Webber egy Queanbeyan-i (Ausztrália) motorkerékpár kereskedő fiaként jött világra. Gyermekkorában számos sportot űzött, az 1980-as évek végén pedig a Canberra Raiders rögbi klubban volt labdaszedő. Leginkább azonban a technikai sportok kötötték le figyelmét - gyermekkori példaképeiként a négyszeres forma 1-es világbajnokot, Alain Prostot és a motorkerékpáros legendát, Kevin Schwantzot nevezi meg. Webber eleinte maga is motorozott, csak 1990-ben - relatíve későn, 14 évesen - kezdett el gokartozni. (Sok forma 1-es pilóta már 3-6 évesen megismerkedik a gokarttal.) Webber 1991-ben futotta első gokart versenyeit az ausztrál nemzeti bajnokságban, 1992-ben megnyerte az Új Dél-Wales-i állami gokartbajnokságot, 1993-ban a 'King of Karting' gokart versenyt és a Camberrai Kupát. Ugyanebben az évben elnyerte az I.M.B/WIN TV Ifjúsági Sport Díját, valamint az övé lett a 'Top Gun'-díj az Ian Luff Haladó Versenyző Iskolában. 1994-ben kezdett el autókkal versenyezni az ausztrál Forma-Ford bajnokság

Robert Kubica

Robert Kubica

Robert Kubica (Krakkó, 1984. december 7. - ) az első lengyel Formula-1-es versenyző, 2006 óta a BMW Sauber csapat tagja. 2008-ban ő lett az első kelet-európai versenyző, aki Formula-1-es nagydíjat nyert.[2] Pályafutása során nyolc alkalommal állt dobogón. Legjobb világbajnoki eredménye a 2008-ban elért 4. helyezése volt (ekkor csupán a futamgyőzelmek számának különbsége miatt csúszott le a 3. helyről). A Formula-1 előtt : Alacsonyabb Formula-osztályok: Profi karrierjét 2000-ben a Formula-Renault tesztpilótájaként kezdte. Már első évadjában megszerezte élete első pole pozícióját. 2002-ben 4 győzelmet és egy 2. helyet sikerült elérnie, valamint 7. lett a Formula Renault Európa Kupán. Az év végén a brazil futamon Interlagosban fölényes győzelmet aratott. A Formula-Renault után 2003-ban a Formula Three Euro Series következett. Bemutatkozása azonban késett, mivel egy közúti balesetben eltört a karja. Elhalasztott debütálása alkalmával karjában egy műanyag kapoccsal és 18 titán szeggel megnyerte a futamot. Az évadot a 12. helyen zárta. 2004-ben a gyári Mercedes csapattal 7. lett.

Sauber visszavásárolta a BMW-t

Sauber visszavásárolta a BMW-t

Nem szélhámos, de még csak nem is amerikai tulajdonosa lesz a BMW Forma-1-es csapatának. Az alapító Peter Sauber vásárolja vissza az istállót. Úgy tűnik, végre valóban pont került a BMW Forma-1-es csapata történetének végére. Eredetileg úgy volt, hogy a Qadbak befektetési társaság vásárolja meg az alakulatot, csakhogy kiderült, a cég mögött tőke nincs, csak a csalásért már elítélt Russell King.

 Újra Sauber lesz a BMW-ből

Újra Sauber lesz a BMW-ből

Megegyezett az alapító Peter Sauber az F1-ből kiszálló gyárral a csapat megvételéről. Az üzlet még nem teljes, az istállónak rajtengedélyt kell kapnia a FIA-tól. Visszaadta a BMW Forma-1-es istállóját Peter Saubernek, akitől négy éve megvásárolta, jelentették be péntek délben. A cég kiszáll az F1-ből, de a csapat így nem tűnik el, újra Sauber néven indulna.

Fontosabb állomások a BMW-Sauber története során

Fontosabb állomások a BMW-Sauber története során

A BMW úgy döntött, hogy az évad végén kiszállnak a Formula-1-ből, a csapat azonban jövőre a Qadbak támogatásával rajthoz állhat, amennyiben lesz helyük a bajnokságban. Mivel egyelőre senki sem lépett vissza a tizenhárom csapat közül, és nem sikerült megnyerni valamennyi vetélytárs hozzájárulását, bizonytalan a szereplés. A Mario Theissen vezette brigád azonban bízik a folytatásban és felidézték a BMW-Sauber történetének fontosabb állomásait, különös tekintettel a sikerekre.

Itt a vége

Itt a vége

A BMW a következő szezonban nem indul a Formula-1-es világbajnoki sorozatban. A német istálló hivatalos honlapján tudatta a döntést, amelyet a cégvezetés kedd esti ülésén hozott meg. A bajor cég a jövőben más projektekre kíván koncentrálni.

Tuti menü