Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
M Széria képes leírás - BMW.tlap.hu
részletek »

M Széria - BMW.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: bmw.tlap.hu » M Széria
Keresés
Találatok száma - 5 db
M3 teszt

M3 teszt

Az M3-as húsz év alatt legendává érett, ennyi idő alatt a motorja duplájára dagadt, az ereje meg még ennél is nagyobb mértékben nőtt. De vajon mit jelent 420 lóerővel gazdálkodni a mindennapok során? Inkább ne tudja meg! Számtalan módon bele lehetne kezdeni egy ilyen autó tesztjébe, annyira különleges. De vajon melyik adja vissza leginkább azt, amit ez a modell tükröz, sugall, éreztetni akar? Egyáltalán mennyire kell bemutatni egy ilyen sportautóikont, amelyért az autóvezetők nagy része rajong? Igazi fogalom, annak minden szuperlatívuszával és túlzásával, vagy éppen a konkurens márkák rajongóinak ellenszenvével. De talán pont az M3-as az a sportkocsi, ami a rajongókat is jobban összehozza. A nagyrészük ugyanis elismeri azt, hogy etalon sportkocsik között. Talán még a 911-es Porsche ilyen. De mi van, ha olyan valaki olvassa ezt a tesztet, aki sosem hallott az M3-asról, fogalma sincs, miért kellene ezt a betű-szám kombinációt istenként tisztelni? Nekik nem mond semmit az M betű, csak azt tudja, hogy az ismerős srác az utcában hónapokig gyűjtött M-es tükörre. Velük külön is foglalkozunk.

M3 teszt (A5)

M3 teszt (A5)

Gyermekkorunkban rengeteg mindenért lelkesedtünk. Bámultunk elrobogó vonatokat, a szomszéd srácokkal szövetkezve építettünk hóembert az udvaron, vagy önfeledten tudtunk örülni egy-egy jól sikerült Legó-várnak. Ahogy gyarapodtak a gyertyák a születésnapi tortán, úgy váltunk egyre érzéketlenebbé a világ apró dolgai iránt. Ma már nemigen nézzük meg a naplementét, szökőévente egyszer vacsorázunk gyertyafénynél, vagy csinálunk bármit csak úgy, önmagáért, pedig ezek a dolgok mind-mind ingyen vannak. A rezignáltság nagy ellenség, hiszen az életnek pontosan az ellenkezőjéről kéne szólnia, a mindennapok vákuuma azonban legtöbbünket magába szippant és csak komoly ellenerők hatására tudunk kitörni belőle. Ilyen lehet egy új szerelem, egy váratlan fordulat az életünkben, vagy egy BMW M3 típusú gépjármű beszerzése. Mivel az A5 se nem társkereső, se nem életvezetési tanácsadó-oldal, így könnyen kitalálható, hogy most a legutóbbiról esik majd szó. A telefonhívás, amit pár nappal ezelőtt kaptam, ugyanis minden valamirevaló autóbuzinak kifordította volna a világot a sarkaiból. A kérdés a következő volt: akarok-e új M3-ast tesztelni? Őszintén, lehet erre a kérdésre nemmel felelni?

M6 totalcar teszt

M6 totalcar teszt

Kapuzárás előtti pánikom a Nissan 350Z próbálgatásakor jelentkezett először. Sportautó, szép, megy, tulajdonképpen semmi lényegi kritikát nem tudnék vele szemben megfogalmazni, és mégis - nem mozdít meg bennem a világon semmit. Talán túl nagy. Vagy megöreredtem, kinőttem a sportautózást, mint hatéves koromban a diszkót. Beültem a 6-osba, szépen kigurultam a parkolóhelyről, de akkor már folyamatosan a Beavis and Butt-headből közismert debil öhö-öhö-höhö röhögést hallattam, az állapot simán kitartott tíz percig, a próbakör végéig; sose hittem volna, hogy így reagálok, amikor végre megtalálom az örök fiatalság elixírjét. Nem is nagyon akartam többet jönni-menni vele, ennyi épp elég volt, nagyon is jólesett. Csak a repülőn kezdtem gondolkozni Sevilla felé, hogy oké, nekem jutott az M6 bemutató, de mit akar még a BMW? Még megölik ezt a tökéletes, már szinte túl jó granturismót, különben is, a 21-re lapot húzni kifejezés nem is létezik. Mi baj volt a 645-ös futóművével? Vagy a 300 lovával? Esetleg a V8-as hangjával? Vagy az árával?

M5 és M6 teszt

M5 és M6 teszt

'Sajnos nem tudok menni, M5-ös, M6-os tesztvezetésre megyek!' hangzott mentegetőzésem a telefonba, amikor a Hungaroringre invitált Walter Csaba barátom, aki amúgy egy H csoportos M3-as BMW-vel kocsikáztatja az érdeklődőket. 'De sajnállak!' - hangzott az irigylő válasz a BMW rajongó szájából. Ez a beszélgetés pénteken délelőtt zajlott le, azon a héten már nem egy ismerősöm őszintén elküldött a p-be, amikor meghallotta, mit csinálok pénteken. Hát hiába, nem csak a BMW fanok számára vonzó egy M-es bömös, főleg ha az új modellekről van szó. Az M5 és az M6 azzal vívhatta ki ezt az elismerést, hogy valami egészen elképesztő technikai arzenált vonultattak fel bennük a bajorok, miközben marketing szempontból sem lényegtelen, hogy a teljesítményük már meghaladja az 500 lóerőt. Ötszáz lóerő, vagyis körülbelül ugyanolyan erős, mint egy GP2-es autó, de mondhatnánk úgy is, hogy teljesítményben többet tud egy átlagos kamionnál. Még durvábbra fordítva, több mint kétszer olyan erős, mint egy hazánkban sportautónak nevezett kétezres turbós masina, de 3 LE-vel gyengébb csak öt 1.6-os Golfnál. Eszement példák, de még ezzel sem lehet hűen tükrözni a félezer lovat.

M5 - Őrület gombnyomásra

M5 - Őrület gombnyomásra

A bajorok sört vedelnek, sramlit hallgatnak, vörös bajszot és rövidgatyát hordanak. Ja, és ők gyártják a világ egyik legelmebetegebb autóját. Adott egy több mint 500 lóerős, 5000 köbcentis, V10-es motor, ami 8250-ig forog és 520 Newtonméter nyomatékot ad le 6100-as fordulaton. Rendes, Ferrari-kaliberű szupersportkocsikba való darab, még a GT3-as űberporsche is csak vágyakozhat ekkora ménes után. Ilyet egy négyajtós, felső középkategóriás igazgató-wagenbe csak egy idióta rak bele. Na meg a BMW. Már 1973-ban, amikor a méltán híres 2002 turbót bemutatták, már akkor látszott, hogy a szolid túraszedánok gyártásába belefáradt derék Jürgenek agyában megpattant valami. Az alapból százharminc lóerős 2002ti motorjára rápakoltak egy jókora KKK turbót, adtak neki egy rövid áttételezésű, ötfokozatú Getrag váltót, tíz colos hűtött tárcsafékeket raktak az első tengelycsonkokra, és az egészet megkoronázták egy 40%-os önzáró diffivel.

Tuti menü